tisdag 22 mars 2011

Rädslan för det stora djupet

Det är faktiskt så att jag är löjligt rädd för det stora djupa. Samtidigt har det alltid fascinerat mig, och det var säkert därför jag valde att göra temat undervattensfaror när vi hade vår skräckvecka i formläran. Bilderna är ju lite gamla nu, men det är svårt att visa nyare grejer då det man gör just nu är mest att fokusera på manus kring projektarbetet. Jag har dock tecknat den första sidan på projektet, och färglagt den idag! Jag blev ganska nöjd ändå, kanske visar jag ett litet smakprov framöver...

Men så länge kan man få titta på skräckbilderna som sagt. Under snart ett år har nu Anders här i Gävle anordnat B-filmskvällar, vilka alla är mycket uppskattade, och vi har lidit oss igenom många dåliga filmer - framförallt många dåliga filmer om just havsmonster! Så tydligen är det någonting som är intressant i det stora blå... åtminstone så pass intressant att man kan göra redigt många usla filmer på temat... Kolla in Anders blogg för fina film- och speltips!

Här är hursomhelst bilderna:



Det var ett tag sedan man bloggade nu, märkte jag. Jag skyller helt enkelt på yttre omständigheter - såsom till exempel Dragon Age 2. Typ som Dragon Age 2. 
Dragon Age 2.

7 kommentarer:

  1. Tack som fan för bloggreklamen ;)
    Snygga bilder Calle!

    SvaraRadera
  2. Även om det var ett tag sen du gjorde dem är de ju fortfarande redigt skitsnygga :) De stämningsfulla skrafferingarna och svart-vita kontarserna gör så mycket!

    SvaraRadera
  3. Stående ovationer för fläskig svärta, tentakler och lovecraftianskt monsterdiggande, Calle Chameleon!
    Det är nästan flaggade bilder det hära,
    med tanke på all snaskig punktskrafferingsporr!
    Mycket skickligt hantverk! ;)

    SvaraRadera
  4. Haha, Dragon Age 2. Dragon age 2. Samma här :P Det oerhört svårt att prioritera rätt! Men ja, vad är viktigare än politik och att överleva i storstaden?! Socialrealism på högsta nivå!

    Det är otroligt vad genomarbetade dina skräckbilder är! Särskilt What lurks beneath II som jag först trodde du hade smällt på texturer såhär i efterhand!

    Ser jättemycket fram emot att se mer av ditt projekt också :)

    SvaraRadera
  5. Tack för de fina kommentarerna hörni! Blir så glaer! :) Och visst är det svårt att prioritera rätt, det blir ju lätt att man... hamnar på fel ställe ;)

    Ja fy fan, tvåan höll jag på med rätt länge kan man väl säga utan att överdriva... ;)

    Blir mer projekt framöver!

    SvaraRadera
  6. åh, jag älskar verkligen de här bilderna! Man vill ju ha dem asstora på väggarna hemma!

    SvaraRadera
  7. Gud vad roligt att höra, eplet! Blir väldigt glad - särskilt om man får gillande kommentarer från någon som själv gör skitbra grejer och har en skitsnygg blogg! Tack igen! :)

    SvaraRadera